Korzystanie z serwisu oznacza akceptacj─Ö polityki plik├│w cookies | Zgadzam si─Ö ÔÇô>
Tu jeste┼Ť: Home » Wiadomo┼Ťci » UM Lubawa » Gmina na 5

Gmina na 5

Lubawa by┼éa ju┼╝ wyr├│┼╝niana w wielu rankingach. W poniedzia┼éek, 3 lutego do urz─Ödu wp┼éyn─Ö┼éa informacja o zdobyciu przez miasto wyr├│┼╝nienia ÔÇ×Gmina na 5ÔÇŁ. Ranking mia┼é wy┼éoni─ç gminy wyr├│┼╝niaj─ůce si─Ö na tle innych samorz─ůd├│w w zakresie obs┼éugi klienta ÔÇô przedsi─Öbiorcy z wykorzystaniem elektronicznych narz─Ödzi komunikacji.
Zestawienie jest przygotowane przez Studenckie Ko┼éo Naukowe Przedsi─Öbiorczo┼Ťci i Analiz Regionalnych dzia┼éaj─ůce przy Instytucie Przedsi─Öbiorstwa w Szkole G┼é├│wnej Handlowej w Warszawie, a opiek─Ö naukow─ů nad prawid┼éowo┼Ťci─ů ocen sprawuje prof. SGH dr hab. Hanna Godlewska-Majkowska oraz mgr Magdalena Typa.

Miasto Lubawa┬á zdoby┼éo 28,5 pkt na 39 mo┼╝liwych, zajmuj─ůc 6. miejsce w rankingu spo┼Ťr├│d 649 badanych gmin w Polsce. 6. miejsce w Polsce daje zarazem Lubawie 1. miejsce w wojew├│dztwie. Tytu┼é ÔÇ×Gmina na 5ÔÇŁ┬á w woj. warmi┼äsko-mazurskim uzyska┼éy zaledwie dwie z 24 badanych gmin ÔÇô Lubawa i Gi┼╝ycko, kt├│ra z dorobkiem 21 pkt. znalaz┼éo si─Ö na 21. miejscu.

Badanie sk┼éada┼éo si─Ö z dw├│ch cz─Ö┼Ťci: audytu stron internetowych oraz oceny kontaktu elektronicznego z gminami metod─ů ÔÇ×tajemniczego klientaÔÇŁ w j─Özyku polskim i angielskim. Metoda badawcza Tajemniczy Klient polega na wcieleniu si─Ö w interesanta i dokonaniu obserwacji oraz oceny obs┼éugi klienta. Rol─ů audytora jest wcielenie si─Ö w posta─ç przeci─Ötnego klienta odwiedzaj─ůcego punkt. Obserwacja jest dokonywana z ukrycia – audytor nie mo┼╝e zosta─ç rozpoznany przez pracownik├│w instytucji.

Analiza stron internetowych zosta┼éa przeprowadzona w okresie luty ÔÇô kwiecie┼ä 2013, czyli ocenie zosta┼éa poddana stara ods┼éona witryny lubawa.pl. W tej kategorii zosta┼éy oceniane takie wzgl─Ödy,┬á jak bezpiecze┼ästwo strony, jej aktualno┼Ť─ç czy dostosowanie do potrzeb os├│b niedowidz─ůcych. Zwr├│cono uwag─Ö r├│wnie┼╝ na obcoj─Özyczne ods┼éony witryny, ┼éatwo┼Ť─ç wyszukiwania informacji, dostosowanie jej pod urz─ůdzenia mobilne oraz widoczno┼Ť─ç danych kontaktowych z instytucj─ů. Witryna zosta┼éa sprawdzona pod k─ůtem dost─Öpno┼Ťci dla przedsi─Öbiorcy. Zwr├│cono uwag─Ö, czy na stronie znajduje si─Ö osobna zak┼éadka dla inwestora, informacja o wolnych terenach inwestycyjnych oraz wirtualny plan zagospodarowania przestrzennego. W tej kategorii stara strona miejska zdoby┼éa 6,5 pkt na 15 pkt mo┼╝liwych. Nie jest to rewelacyjny wynik, ale trzeba zaznaczy─ç, ┼╝e┬á analizie zosta┼éa poddana stara strona, a jej nowa ods┼éona jest ulepszona i wzbogacona o kilka wa┼╝nych narz─Ödzi, kt├│re zdecydowanie podnosz─ů jej atrakcyjno┼Ť─ç i komunikatywno┼Ť─ç.

Kolejne badanie dotyczy┼éo jako┼Ťci odpowiedzi na mailowe zapytanie fikcyjnego inwestora. Wiadomo┼Ť─ç zosta┼éa przes┼éana w j─Özyku polskim. Fikcyjny klient w swojej wiadomo┼Ťci pyta┼é o rodzaj nak┼éadanych przez gmin─Ö podatk├│w oraz mo┼╝liwo┼Ť─ç ich obni┼╝enia i uzyskania ┼Ťrodk├│w na rozpocz─Öcie dzia┼éalno┼Ťci. Odpowiedzi na maile w j─Özyku polskim by┼éy oceniane w oparciu o┬á nast─Öpuj─ůce kryteria:
1. Czy została nadesłana odpowiedz?
2. Data udzielonej odpowiedzi
3. Czy gmina wyja┼Ťni┼éa kwesti─Ö opodatkowania biznesu?
4. Czy gmina deklaruje mo┼╝liwo┼Ť─ç udzielenia zwolnie┼ä lub ulg od podatku?
5. Czy gmina wyja┼Ťni┼éa kwesti─Ö uzyskania ┼Ťrodk├│w finansowych na start?
6. Czy mail zawierał pełne dane kontaktowe urzędnika?
7. Czy Gmina zachęciła inwestora do osobistego spotkania?
W tym kryterium miasto Lubawa uzyska┼éo maksymaln─ů mo┼╝liw─ů do zdobycia liczb─Ö punkt├│w: 13/13 oraz zosta┼éo wyr├│┼╝nione w specjalnym raporcie jako miasto, kt├│re udzieli┼éo wzorow─ů i ekspresow─ů odpowied┼║ inwestorowi.

Ostatni sprawdzian oby┼é si─Ö w j─Özyku angielskim, r├│wnie┼╝ metod─ů ÔÇ×tajemniczego klientaÔÇŁ, kt├│ry poprosi┼é o wyja┼Ťnienie kwestii prawnych zwi─ůzanych z rozpocz─Öciem dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej oraz o wysoko┼Ť─ç nak┼éadanych przez gmin─Ö podatk├│w.
Odpowiedzi w j─Özyku angielskim oceniano w oparciu o pytania:
1. Dat─Ö odpowiedzi
2. Czy podano wysoko┼Ť─ç podatk├│w lokalnych, kt├│re b─Ödzie musia┼é p┼éaci─ç przedsi─Öbiorca?
3. Czy przedstawiono ulgi podatkowe/zach─Öty finansowe?
4. Czy mail zawierał pełne dane kontaktowe urzędnika?
5. Czy gmina zachęciła do osobistego kontaktu?
W ocenie organizator├│w Lubawa wyczerpa┼éa temat odpowiedzi w 82%, zdobywaj─ůc 9 pkt na 11 mo┼╝liwych.
– Ten wynik jest dla nas zaskoczeniem, poniewa┼╝ odpowiedzi na maile z zapytaniami inwestorskimi s─ů dla nas obowi─ůzkiem i my┼Ťleli┼Ťmy, ┼╝e tak jest w ka┼╝dej gminie. Cieszymy si─Ö, ┼╝e zostali┼Ťmy poddani takiemu badaniu, poniewa┼╝ raport z niego jest dla nas idealn─ů wskaz├│wk─ů do samodoskonalenia si─Ö w obs┼éudze inwestora ÔÇô podsumowuje ranking burmistrz Maciej Radtke.

dyplom 001

Ranking „Gmina na 5”, fragment raportu.

r1 r2 r3 r4

Komentarze

Komentarze

Translate ┬╗
Scroll to top