Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu- PIRSL 2016
21 kwietnia 2016 r. Instytut Badań Edukacyjnych przeprowadził w naszej szkole Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu – PIRLS 2016 w dwóch losowo wybranych oddziałach czwartych (IV a i IV d). Uczniowie wykonali test czytania oraz odpowiedzieli na ankiety ucznia dotyczące ich stosunku do szkoły i do lekcji czytania, a także upodobań czytelniczych. W badaniu wzięli udział również rodzice uczniów, nauczyciele języka polskiego uczący w tych klasach oraz dyrektor szkoły.
Przedmiotem pomiaru było czytanie pod względem doświadczenia literackiego (czytanie tekstu literackiego) oraz czytanie w celu uzyskania informacji (czytanie tekstu użytkowego). Nad przebiegiem badania czuwała pani Maria Grażyna Soroka – ekspert i pan Wiktor Osiecki – wizytator zewnętrzny z Warszawy.
Artykuł/zdjęcia: Jolanta Knoblauch